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Nature conservation --- Nature --- Conservation
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This reference work explores our age-old desire to interpret and control natural phenomena. Without the benefit of science, our ancestors sought to explain forces--such as wind, clouds, earthquakes, and stars--in a manner they believed to be inexorably connected to the will of the gods. Mythology afforded them the means to make sense of the world's seemingly senseless aspects.The Dictionary of Nature Myths is a unique addition to the mythological literature. It pulls information from a variety of disciplines including archaeology, anthropology, religious studies, astronomy, meteorology, and geology. The book's main subject areas concern natural forces, gods and goddesses of natural forces, terms relating to the myths of natural forces, and broad geographical areas. Within these categories Tamra Andrews groups stories from cultures around the globe, tales of an animated universe moved by supernatural power. Her volume is comprehensive and fully cross-referenced, and it contains a lengthy bibliography and an innovative guide to primary sources. Readers young and old will delight in reading about ABSU, a freshwater ocean that the Mesopotamians believed flowed beneath the earth; about IX CHEL, the Mayan moon and water goddess who controlled floods and rainbows; and about YGGDRASIL, the huge evergreen ash tree of Norse mythology that marked the center of the world. These entries and hundreds more will enchant and inform as they show how and why people from all ages and all cultures found power and magic in the natural world.
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Philosophy of nature --- Nature --- Nature, Philosophy of --- Natural theology --- Philosophy
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Germany --- Teck --- nature conservation --- nature reserves
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Le terme et l'idée de « philosophies de la nature » paraissent renvoyer, strictement et précisément, aux temps et aux œuvres de l'ère postkantienne en Allemagne. Du coup, le concept pourrait en sembler à première vue périmé. Tout se passe comme si l'on avait à faire ici à un chapitre de l'histoire des idées qui serait irrémédiablement antérieur à celui (censément plus récent et plus essentiel) des « philosophies de l'histoire ». Les quelque cinquante contributions réunies dans ce livre tentent de faire ressortir, au contraire, la très grande actualité d'une étude portant sur les « philosophies de la nature ». - L'histoire, au demeurant, est singulièrement mise en question en ces dernières années du XXe siècle, - ce qui met en cause la philosophie de l'histoire en général et ses différentes versions, et du coup encore leur rapport aux philosophies de la nature. En outre, le développement des sciences de la nature ne cesse aujourd'hui de poser (et pas seulement en les reposant) nombre de problèmes philosophiques, tant pratiques que théoriques. La première journée, celle du 20 mars 1994, sous la responsabilité de Paolo Quintili, rassemblait les contributions portant sur la période « de la Renaissance à l'âge classique ». La deuxième, sous la responsabilité de Françoise Dastur, était consacrée le 27 mars aux contributions centrées sur « Kant et l'idéalisme allemand ». C'est sur « Le XIXe siècle » en général qu'a porté la troisième journée, celle du 27 novembre 1994, placée sous la responsabilité d'Hélène Politis. La dernière, sous la responsabilité de Jacques Moutaux, abordait enfin le 4 décembre un large ensemble de questions posées par « Les philosophies de la nature aujourd'hui ».
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Dans cette oeuvre, Schelling cherche déjà à élucider l'origine de toute chose, dont celle de la philosophie et de la nature elle-même, ainsi que le problème du rapport de l'esprit à ses présentations. Deux brefs extraits commentés et un vocabulaire.
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